Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2007 09:42 - Николай - вярно куче, което лай!
Автор: antinous Категория: Политика   
Прочетен: 15482 Коментари: 32 Гласове:
0

Последна промяна: 16.02.2007 09:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Вчера чух, но не повярвах! Днес видях и вече вярвам!
Българската православна църква, във вида в който е днес, няма никакво бъдеще! Какво говоря! Тя няма и настояще!
Един млад, луд и необразован човек става митрополит! Става митрополит на най-многообразната в етнически и религиозен смисъл митрополия! 
Папата бил еретик! Това ме накара да се усмихна с недоумение! Папата е бил схизматик, но че е еретик - това е новост! Вярно е, че в средата на XI в. се стига до Великата Схизма и от тогава, че до днес двете църкви не могат да си разделят сферите на влияние, интересите, имотите, парите... Никой не се е замислил за хората! В този смисъл, Николай можеше да нарече папата схизматик. Но нека не ставам защитник на папата! Той си има достатъчно такива!
Ще кажа следното - в събота посрещаме новия пловдивски митрополит! Ще го посрещне кметът на града, който е... католик! В офиса ми има един арменец, една еврейка, един турчин. Половината ми приятели са католици - образовани българи, които по нищо не се отличават от нас православните, освен че са по-задружни! Как ще ги погледна днес в очите? Какво да им кажа? Че сме се върнали в средата на XI век?
Вместо да се занимаваме само със сестрите ни в Либия, нека се огледаме около нас какво става! Най-тъжното е, че носител на ретроградното е един млад човек! Това ли ни чака - невежество и нулева толерантност?!




Тагове:   куче,   николай,


Гласувай:
0



1. kardamom - да..
15.02.2007 10:21
прав си..
и аз съм католичка..
има на какво да се учат православните от нас
цитирай
2. sis - ПРАХ ПРАХ ПРАХ в очите на хората!!!
15.02.2007 10:25
Ти чу ли го да казва, че папата е еретик?
АЗ гледах това предаване с Никита Барабата и човека, просто каза, че е затворил портите на незнам си такм коя част / в която няма право да влиза чужд човек/ и, че това е станало преди време. А водещия вече се разпищя. И Митрополита каза, не съм казал такова нещо.

Стават други неща, а те ни занимават с папата.

Пък и ние празнуваме Коледа и Св. Валентин с католиците. Ние сме си почти готови католици, за кво говорим?
цитирай
3. estrella - Да,
15.02.2007 10:50
ако чакаме представителите на БПЦ да ни учат на морални ценности.
цитирай
4. antinous - ~-A-~
15.02.2007 11:26
@sis - да чух го! Днес гледах повторението на вчерашното му интервю с Бареков!
Ето и диалога:
Митрополит Николай: Папата е еретик
- Николай Бареков: Как се става митрополит на 38 години?

- Митрополит Николай: За мен това е жребий Божий. Случайности в нашия живот няма.

- Н.Б.:Как ще коментирате изказванията на проф. Иван Желев, че изборът ви е предрешен?

- М. Н.: Професор Желев аз дълбоко уважавам и ценя като мой преподавател по Нов завет. Не мога обаче да намеря пример за
подражание в моя професор в най-голямата добродетел - християнската любов, виждайки и чувайки скандалното му поздравление.

- Н.Б.: Според вас трябва ли проф. Желев да бъде освободен от Дирекцията по вероизповеданията след подобен конфликт с авторитетни фигури от Светия синод?

- М. Н.: Вчера лично господин премиерът Сергей Станишев ми се обади по телефона, за да изкаже своите искрени поздравления и благопожелания по случай моя канонически избор за Пловдивски митрополит, а така също и да ме увери, че той лично категорично се дистанцира, разграничава, от произнесеното скандално приветствие по случай избора от проф. Желев. Това, разбира се, ме утешава и вдъхновява, доколкото в думите, изречени от проф. Желев, не виждам и не чувствам отношението на държавната власт.

- Н.Б.: Пловдив освен център на най-голямата епархия е особено място, то е мултиетническо, мултирелигиозно. Как мислите, ще запазите ли тази толерантност между религиите? Защото едно от съмненията за вас беше, че вие защитавате много яростно православието и едва ли не ще влезете с огън и меч в Града под тепетата спрямо другите религии.

- М. Н.: Аз съм православен митрополит, избран от православното изпълнение - клир и христолюбиво паство, аз не съм избиран от католиците или протестантите, или мюсюлманите. Но, разбира се, помня повелята на свещеното писание - доколкото е възможно, живейте в мир с всички човеци. Ще постъпя най-напред канонично, догматично, но и не на последно място дипломатично.

- Н.Б.: Вярно ли е, че като софийски викарий сте били човекът, който в храма "Свети Александър Невски" е скрил даровете за папа Йоан-Павел Втори в килера на храма?

- М. Н.: Това не е вярно. Г-н Желев несправедливо ме обвинява, че съм организирал някакъв бунт против идването на папата. Това, което направих, е да вляза в Светия олтар на "Св. Ал. Невски" заедно с няколко свещеници, за да не позволя да бъде нарушен свещеният канон, а именно еретик да влезе в Светия олтар, защото след това той се счита за осквернен и би трябвало отново да се освещава.

- Н.Б.: Под еретик имате предвид папата?

- М. Н.: Ами щом като изповядва друг символ на вярата. Аз го наричам така, защото каноните го определят като такъв.

- Н.Б.: Как запушихте олтара на храма "Александър Невски", за да не проникне еретикът папа вътре?

- М. Н.: Просто не отворих царските двери.

- Н.Б.: И не му дадохте да влезе?

- М. Н.: Не, той не пожела, а и не можеше.

Информацията е на bTV.
http://www.plovdiv24.com/news/23805.html

Въпросът, не е само в това, че Николай нарича католиците еретици! Въпросът е в това, че този крайно неподходящ (според всички пловдичани с които разговарях днес) човек, ще ни бъде митрополит в следващите десетилетия! Това е ужасно, но кога ли БПЦ се е интересувала от хората?
цитирай
5. pti - така е
15.02.2007 11:46
и аз го чух да казва, че папата е еретик %)
цитирай
6. geg - е, добре, но да не иде реч за терминологичен спор
15.02.2007 12:12
Не познавам каноните, а митрополита дефинира, че според тях (каноните) еретик се наричал всеки, който "изповядва друг символ на вярата". Някой експерт да каже католиците друг символ на вярата ли изповядват по смисъла на православния канон.
По принцип религиите ме притесняват най-вече с обобщенията си. И еткетите, които лесно се лепят след тях.
"и аз съм католичка..
има на какво да се учат православните от нас" - пише kardamom. Това означава ли, например, че католиците няма какво да научат от православните? От кой да е католик ли може да се научи? Не са ли хората и сред католиците, и сред православните, и сред мюсюлманите, и сред будистите, и сред ...и сред атеистите разни?
Всеки има какво да научи от другите.
цитирай
7. antinous - @geg
15.02.2007 12:15
Съгласен съм с теб!
Всеки има какво да научи от другите! За това съм против един митрополит да лепи етикети - този става, този не става! С фанатизъм нищо добро не се постига!
На мен ми е пределно ясно защо слагат един фанатик на чело на Пловдивска епархия! Защото Родопите са част от нея...
цитирай
8. geg - О, изобщо не го зная и не му адвокатствам на митрополита
15.02.2007 12:43
Нещо повече: повечето (но не всички) служители на православната църква у нас, които съм срещал, хич не им е "чист косъма". Но предполагам е до човека, не до Православието.
Но "лепенето на етикети" си е заложено в църковната дейност ("догмата") и за това, за да си съставя мнение по конкретния казус искам някой да ме осветли католиците друг символ на вярата ли изповядват по смисъла на православния канон?
Ако не е така, тогава може да отворим тема и за слабата журналистика - логичният въпрос би бил: "По кой канон?".
цитирай
9. antinous - @geg
15.02.2007 12:49
Категорично - католиците не са еретици, също както и православните не са еретици!
Но тук не става въпрос само за канона! Тук става въпрос, за това, че новият митрополит ще има доста власт и още повече пари! Въпросът, е как ще ги използва! Той говори за християнската любов и за дипломатичност, но това за него са само кухи фрази!
Как този човек ще ме представя мен! Ако той стане наистина митрополит, това за мен е лична обида!
цитирай
10. candysays - Ами тогава....
15.02.2007 13:20
нама ли начин да се чуе вашето мнение- на толкова много пловдивчани, които не го одобряват за митрополит?.... Предполагам е сложно, но все пак... Не говоря за протести, а за референдум примерно.... (ама аз, имайте предвид, нищо не разбирам почти от политика, така че може би по такива въпроси не може да се свикват референдуми и да се допитват до мнението на хората.... не зная....)
цитирай
11. meto76 - България няма нужда от православни ...
15.02.2007 13:21
България няма нужда от православни фанатици.Фанатизма видяхме да какво води в мюсюлманския свят.Дано поумнеем.
цитирай
12. ernesto79 - Четете и учете
15.02.2007 13:29
Според Павославната църква католиците са еретици!
Първо се запознайте с разликите между православие и католицизъм и тогава се изказвайте по тематата, ето малко факти:
„Ерес — това е учение, противно на точната църковна догматика. Това название произхожда от гръцки — „вземам, заграбвам“ и е означавало личен произвол, стремеж да се противопостави на православния догмат субективното мнение“ (1). Св. Василий Велики определя ереста достатъчно ясно: „Еретици св. отци са нарекли онези, които напълно са се откъснали (от Църквата — бел. прев.) и са се отдалечили (от нея) в самата вяра“(2). Изопачавайки догматическото учение на св. Православна Църква, римският католицизъм се е превърнал в еретическо сборище, станал е „църква на лукавствуващите“ (Пс. 25:5, по слав. прев.).
цитирай
13. artanis - ами ... какво мога да кажа
15.02.2007 13:40
Има случки с източноправославен свещеник, който пуска куче в църквата си, но не и католик. Такива хора не са еретици. Те са idiots.

Доколкото знам и падрето не е особно надежден, но не мисля, че някога би стигнал до такива крайности.

поздрави:
цитирай
14. antinous - @ernesto79
15.02.2007 13:42
Абе човек, ти в кой век живееш?!!! Не в кой век, а в коя епоха?
„Еретици св. отци са нарекли онези, които напълно са се откъснали (от Църквата — бел. прев.) и са се отдалечили (от нея) в самата вяра"
Абсолютно същото могат да кажат и те за нас!
Това е нелепо!
Замисли се, че сме 2007, а не 1007 година!
Заради такива като вас ще ви пустеят църквите и ще се рушат, въпреки милионите по касите!
Само инфантилни бабички и пъпчасали и неориентирани тийнейджъри има по черквите!
Така и ще си бъде с такива буквоядци и фанатици!
И какво са заграбили католиците от вас? Май ума ви!
цитирай
15. ernesto79 - @@antinous
15.02.2007 14:34
Хахахаааааа, кой сега е фанатик? Ти разликите между хората и религиите не можеш ли да ги схванеш? И от къде тая злоба към инакомислещите. Моите уважения към всички религии, но аз просто ти казвам каква е разликата между католици и православни. Ако туй го проумееш, ще те черпя! А щом говориш за „вашите църкви ” .... в нашите влиза който искам и когато има нужда. След като толкова уважаваш другите религии и църкви, някак си нормално е да уважаваш и моята – православната. Ето тогава ще те призная за толерантен. Аз живея в 21 век, но за да живея в 21 век мен са ме научила да уважавам рода си , така че шефе нямам намерение да плюя на рода си зарад някак необразован човек като теб. Дерзай. Поселаю тебя на хуй! Не намесвай медиците тука!
цитирай
16. ernesto79 - опс
15.02.2007 14:38
сега като ти прочетох коментара за попа и кучето се сетих за процесите на католически попове, съдени за педофилия, само преди наколко години....
цитирай
17. antinous - @ernesto79
15.02.2007 14:45
Няма злоба към инакомислещите! Не аз наричам инакомислещите еретици, а ти и твоят митрополит! Не мога да уважавам църква, която не си уважава хората и която е умряла в Средновековието! И сега си смърди на мърша!
Да си чул за курсове по компютърна грамотност, организиране от БПЦ? Няма и да чуеш! С вехти цитати нищо няма да постигнете!
Кой колко е образован? Няма да коментирам!
Няма да коментирам и последните ти изречения! Те показват колко ти е умственият багаж! Като си решил да си показваш простотията, давай!
цитирай
18. antinous - ~-A-~
15.02.2007 14:49
Този коментар не е мой!
И не ми казвай че не знаеш какво става по манастирите ни! Достатъчно много познати имам, които завършиха богословие и знам за какъв разврат става дума! Но това си го има в повечето Църкви! Аз не защитавам католиците, защото и при тях има двуличие е сребролюбие!
Но ако можеше да разбереш за какво говоря, отдавна да си го сторил!
цитирай
19. ernesto79 - @(*_*)@
15.02.2007 15:40
Той за такива като вас Паиси беше го казал ...........
А Аз казвам:
1. Аз не съм от вашето градче Пловдив, и не ме интересува кой ви е митрополит. Аз живея в София и втория по големина град у нас Варна.
2. Изказах се тук, защото явно доста хора не знаят каква е разликата между православие и католицизъм. Не по – различно е отношението на останалите православни държави към католическата църква. Такова е отношението в Москва, Белград, Атина .........
3. Ти ако искаш и будист бъди. Просто не хули моята – православна църква, в моята православна страна, след като не разбираш основните разлики на църквите.
4. Пловдивските попове са си избрали митрополита.
5. Не ми обиждай църквата, аз вашата не я обиждам. Ти явно си светил на монасите в нашите манастири че тъй си запознат отблизо......
Дерзай, повече нямам намерение да се занимавам с теб. Конец связи!
цитирай
20. antinous - @ernesto79
15.02.2007 15:45
Е, то си личи че си от провинцията и без да го натякваш! Говоря за духовната провинциалност на мисленето, а не в географски смисъл!
Желая ти приятно живуркане!
цитирай
21. vkolev22 - митрополит Николай Пловдивски
15.02.2007 15:52
ще си свърши работат в епархията не по-зле от всеки друг.
1. Млад бил - а най-успешният български архиерей екзарх Йосиф на колко години е бил ръкоположени и след колко е избран на най-високия възможен пост в БПЦ? На същите горе-долу. В момент на криза е добре да се избере по-млад и по-действен, но и по-консервативен човек! Браво на моите съграждани за избора!
2. Еретици ли са католиците? От гледна точка на догмата - да! И проблемът не е само с филиоквето в Символверуюто, не само в природата на Св. Троица, а какво по-важно има от тези неща в Християнството? Ние с тях не вярваме в един и същ Бог!
3. Пловдив е мултиетнически и мултирелигиозен? Gimme a break! Какви са процентите на католиците, протестантите и мюсюлманите, а и защо ги разглеждате като единна общност - нямаше ли източен и западен обряд при католиците, например?
За многая лета на Негово Високопреосвещенство!
цитирай
22. ernesto79 - урааааааа
15.02.2007 16:20
antinous, прочети горе историка какво е казал... и стига с твоята злоба, аман вече, заядливко.
Vkolev22 –Благодаря за компетентното мнение. И аз дълго време съм се занимавал с наука, но в БАН и по други проблеми. Чест и почитание.
цитирай
23. artanis - ernesto79
15.02.2007 16:23
Знаеш ли за думата от английския език balkanization ;) Нямам нищо против източноправославната религия, от моето семейство има много източноправославни.

Освен да започне национална кампания с участието на източноправославната църква, която да цели етническото и верското прочистване на град Пловдив. Това ли предлагаш?
цитирай
24. antinous - @vkolev22
15.02.2007 16:25
Учудвам се, че точно вие заемате такава позиция! Жалко! Научните знания не винаги водят до мъдрост!
1. Това, че Николай е млад е страхотно! Да, ако беше човек, а не ходеща Библия! Сега се получава най-лошият вариант младост и тесногръдие!
2.А в кой Бог вярвате Вие?
3. Меко казано е глупаво да измерваме хората в проценти! По тая логика нека да отпишем малцинствата! Те за това са наречени малцинства, защото са малък процент!
Да, нека Николай е жив и здрав, но първо да се върне в психиатрията от която по неизвестни за мен причини е успял да излезе и да си завърши лечението!
цитирай
25. vkolev22 - владиката
15.02.2007 17:29
е близък човек на Патриарха, това е видно от биографията му. Има пълна подкрепа от отец Сариев, а аз не знам през последните 20 г. някой да направи повече за БПЦ и за страната от отеца. Не забравяйте и друго - на нов пост доста хора се променят като поемат нови отговорности - някои за добро, други за лошо! А че професорът Желев е доста тясно обвързан с Фенер, е известно на всекиго! Затова и не го долюбват много в Москва. Иначе е топ-богослов и дано имаме повече като него.
Хайде да си пишем на ти, че вече не знам за кого иде реч!
цитирай
26. antinous - ~-A-~
15.02.2007 17:34
@vkolev22 - съгласен съм :~) ! Нека да преминем на ти! Противно на очакваното, си мисля че има доста теми по които да дискутираме!
цитирай
27. pti - на мен ми е странно
15.02.2007 17:44
всеки път думата еретик....
без значение към коя религия ще бъде отнесена
/разбира се, НЕ включвам сектите!!!/

в основата си религиите са еднакви и само човешкият фактор е обособил различия... да не конкретизирам, че всъщност носителите са свещеници(!), които от година на година все повече изопачават вярата и т.н.
цитирай
28. pti - и сега се сещам за още нещо
15.02.2007 17:52
по повод едмно мнение по-горе...
"Как този човек ще ме представя мен! Ако той стане наистина митрополит, това за мен е лична обида!"

искам да кажа, че има и по-голяма обида от това..
Очаква се варненският Кирил да стане патриарх...
ЕЙ... ТОГАВА СТАВА СТРАШНО (!)
:(((
цитирай
29. antinous - @pti
15.02.2007 17:58
Е, то ако Кирил стане патриарх ще е логично продължение! Очаквам го! Преди 2 месеца го наблюдавах - митрополит Кирил! Беше на 2 метра от мен! Клатеше се видимо и на два пъти обърка СВ ТРОИЦА СЪС СВ. БОГОРОДИЦА! Но кого ли ще изненадам с това?
цитирай
30. vkolev22 - Варненско-Преславският Кирил
15.02.2007 21:07
е най-близък с Московската патриаршия! Защо ли го назначиха в нарушение на канона да управлява и Пловдивската епархия след смъртта на дядо Арсений? И той е доста близък на Патриарха!
Дано е жив патриарх Максим, защото след него ще настане истински "Бой последен е този..." между привържениците на Москва и Фенер! Жалко само, че привържениците на България са малко в тези редове... Жална им майка и на червените, които ще арбитрират м/у двете групировки!
цитирай
31. gantree - да, темата с новият Пловдивски м...
17.02.2007 00:03
да, темата с новият Пловдивски митрополит е доста болезнена; по принцип аз също съм малко краен в оценките си за католицизма и протестантството, но в никакъв случай не толкова, колкото си позволява този млад руски възпитаник, "дядо" Николай; и аз мислех да напиша нещо по темата в блога си, но ми е криво, идваха ми наум само негативни оценки и затова предпочетох да си замълча;

за различията между Православието и католицизма има предостатъчно информация, geg;

тези различия не са от вчера, и наистина не са за пренебрегване, antinous; католицизмът наистина изопачава християнството, но дори и предвид тези факти аз лично никога не бих приел подобно отношение точно към папа Йоан Павел Втори; според мен крайните квалификации на новият Пловдивски митрополит по адрес на Йоан Павел Втори бяха от типа (най-простичко казано) "Говорить Москва"; крайните квалификации на митрополит Николай продължиха и по посока на Вселенската патриаршия, и не знам защо пренебрегвате това, ограничавайки се само с думите му за Йоан Павел Втори; във всеки случай това, което митрополит Николай направи още преди въдворяването си в Пловдивска епархия е недостойно и недопустимо безумие; тежко и горко на БПЦ и конкретно на Пловдивска епархия с такъв митрополит в следващите години;



за големите богословски различия между Православието и католизицма вижте тук:

http://www.dveri.bg/content/view/3296/143/
цитирай
32. conservoir - Не мое сите да ги сакаш !
18.02.2007 02:25
antinous - религиозната догматика, колкото и да е стара, не означава че следването на принципите й те връща във времената, когато е била създадена. Има някои непримирими неща в различните течения на християнството, като произхода на Св. Дух, почитането на съботата и т.н. Разбирането за това не ме прави фанатик.
Става смешно, когато говориш коя църква смърди на мърша, предвид на какво са смъряли кладите и занданите на Инквизицията до не отдавна. Да не забравяме и кой е насточщият папа. В края на днте си Йоан Павел Втори се извини за нещата, които Католическата църква е правила в името на вярата - по никакъв начин не заклейми действията на инквизицията, нито веднъж през времето на понтифиакта си.
Освен това работата на БПЦ не е да прави компютърни курсове, а да се занимава с душатите и спасението на миряните. По този въпрос за пример като модерно мислещ миторополит мога да дам Доростоло-червенския Неофит, който е само на 51 г. Интересно ще ми е да чуя от някой с какво се занимават в този ред на мисли местните църкви, Пловдив, Варна, и т.н.. Въпросът е особено актуален и за районите със смесено население - ще съм ви благодарен за реакции !
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: antinous
Категория: Изкуство
Прочетен: 449563
Постинги: 57
Коментари: 591
Гласове: 2224
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031